دومین بازدید کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاعرسانی دهه مبارک فجر با هدف تبیین اهداف برگزاری جشنواره برند برتر و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی در رشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، خبرنگاران و اصحاب جراید استان با حضور در شهر صنعتی رشت، با هدف معرفی واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای اجرای برنامههای اقتصاد مقاومتی و شناخت برندهای برتر
داخلی از مجموعه عظیم صنایع شیر پگاه بازدید کردند.
*توسعه صنعتی و بالندگی تولید ملی با حمایت از برند داخلی امکان پذیر است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان در جریان این بازدید با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی بر توسعه آموزشهای صادرات محور در بخش های مختلف تولیدی تصریح کرد: در
راستای توانمندسازی صنایع استان و برگزاری دوره های متنوع آموزشی با همکاری مرکز آموزش بازرگانی، اقدامات ویژهای در بخش های مختلف صنعت و تجارت گیلان انجام شده است.
افشین سروش با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره برند برتر در گیلان خاطر نشان کرد: توسعه بازارهای داخلی و خارجی، حفظ اشتغال و ایجاد زمینه های توسعه صنعتی با شناساندن و مطرح شدن صنایع
منتخب و نمونه در جامعه محقق می شود.
وی با اشاره به تنگاها و شرایط سخت اقتصادی در چند سال اخیر افزود: در شرایط سخت و تنگناهای اقتصادی برخی از شرکتها با اعمال مدیربت صحیح توانسته اند علاوه بر گذر از شرایط متلاطم اقتصادی با
ایجاد تنوع در محصول و حفظ اشتغال، در رقابت با مجموعههای داخلی و خارجی سطح توانمندی های خود را بیشتر از گذشته ارتقاء دهند.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام پر برکت دهه فجر و برگزاری دوره های بازدید کاروان خبری و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر، خاطر نشان کرد: ایام پیش رو، فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندیهای صنعتی
استان است و این مقوله به طور یقین موجب پویایی و شکوفایی بیشتر حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی و ایجاد شرایط رقابتی سازنده در سطح استانی و ملی خواهد شد.
* معرفی برند گیلانی با هدف فرهنگ سازی در مصرف کالای داخلی
رئیس مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جریان این بازدید با تأکید بر لزوم حمایت از برندهای ایرانی، از برگزاری نخستین جشنواره برند برتر در استان خبر داد.
روهام قلیچی با اشاره به رویکرد ملی و صادراتی در برگزاری جشنواره برند برتر تصریح کرد: فرهنگ سازی و ترویج نگرش مثبت و سازنده به دانش و صنعت بومی و ملی و گسترش فرهنگ مصرف کالای داخلی
بستر تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره برند برتر در گیلان به منظور معرفی و تقدیر از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی شاخص و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی برگزار می شود. وی افزود: در نخستین جشنواره
معرفی برندهای برتر گیلان، واحدهای شاخص و برتر در30 گروه مختلف شناسایی و معرفی خواهند شد.


* اعتماد بیشتر مصرف کنتده با فرهنگ سازی در حوزه برند محقق می شود
مدیرعامل شرکت شیر پگاه گیلان در ادامه بازدید کاروان خبری استان از این مجموعه، تصریح کرد: به هر میزان برای تقویت برندهای موفق ملی تلاش کنیم در واقع موجبات اعتماد بیشتر مصرف کننده را در
جامعه فراهم می کنیم.
محسن ناصراسلامی افزود: تلاش در شناسایی و معرفی برندهای برتر علاوه بر ایجاد پشتوانه حمایت ملی و فرهنگ سازی در ارج نهادن به تولید ملی، موجب تقویت بخش های مختلف اقتصادی و ایجاد
اشتغال پایدار در کشور است.
وی از برگزاری همایش «شیر و محصولات فراسودمند» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در ششم بهمنماه امسال خبر داد و گفت: در راستای تلاش برای ایجاد سلامت غذایی و افزودن محصولات متنوع
جدید در سبد محصولات شرکت شیر پگاه گیلان، علاوه بر تولید انواع محصولات لبنی و نوشیدنی های متنوع گیاهی، تولید محصولات پروبیوتیک و غنی شده در این شرکت، آغاز شده است.
وی با تاکید بر لزوم برندسازی کالاهای داخلی خاطر نشان کرد: معرفی برندهای داخلی موجب رونق اقتصادی در دوران پسابرجام و جلوگیری از رکود میشود.